سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳  |  Tuesday, 30 April 2024

دیباچه

کد خبر: ۵۲۶۷۱
تاریخ انتشار : ۴۷ : ۱۵ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
دبیر اجرایی جشنواره ملی قصه عشاق در گفتگو با دیباچه:
دبیر اجرایی جشنواره ملی قصه عشاق  گفت: شعرای مشهوری مثل مرحوم افشین یداللهی از محیط دانشگاه معرفی شدند.

معصومه شمسینی غیاثوند : فراخوان نخستین دوره جشنواره ملی شعر «قصه عشاق» در دو محور کلی شعر آزاد و شعر با موضوعات پایداری و مقاومتویژه دانشجویان اساتید و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور چهارم اردیبهشت ماه امسال با محوریت بزرگداشت شهید محسن فخری‌زاده اعلام شد، مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۲ اردبهشت ماه است و اختتامیه این جشنواره هم زمان با سالگرد آزادسازی خرمشهر سوم خردادماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

ناصر پروانی، دبیر اجرایی جشنواره ملی قصه عشاق درخصوص برگزاری این این جشنواره دانشگاهی به دیباچه می گوید:  این جشنواره به طور کامل از جنس  دانشجویی است و  سعی و تلاش ما  این بوده است که تا حد امکان از  خود دانشجویان و جامعه دانشگاهی برای برگزاری این جشنواره استفاده کنیم.

شعرای مثل «افشین یدالهی» از دانشگاه معرفی شدند/ جشنواره ملی قصه عشاق ویژه دانشگاهیان کشور برگزار می‌شود

نویسنده کتاب «يك كوزه پر از احساس» گفت:  قشر تحصیل کرده و دانشگاهی خودشان را ملزم می‌دانند برای حفظ و پاسداشت ادبیات کشور تلاش کنند. شعرای مشهوری مثل مرحوم افشین یداللهی از محیط  دانشگاه معرفی شدند. در  دانشگاه شهید بهشتی کارگاه شعر «شب‌های پروانه‌ای» را برگزار می کردیم و به نوعی دغدغه ادبیات در بین دانشجویان بسیار دیده می‌شود.

نویسنده کتاب «شعرهايم بوی باران می‌دهد» تصریح کرد: قرار است با هدف برنامه‌ریزی شده ای که داشتیم  سه گروه که شامل دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان دانشگاه‌های سراسر کشور هستند در این جشنواره شرکت کنند و در هر کدام از این رده‌ها برندگان معرفی خواهند شد.

شاعر و نویسنده کتاب «اشک‌های سوالی» با اشاره به داوری این جشنواره تصریح کرد: ترکیب داوران این جشنواره هم ابداعی است. هیئت داوران این جشنواره متشکل از جوانان و برگزیدگان جشنواره‌هایی مثل جشنواره فجر هستند و در مرحله نهایی داوری، توسط اساتید بنام شاعران کشور از جمله رضا عبداللهی و علی داوودی و سعید بیابانکی استفاده می‌شود.

نویسنده کتاب «دردی به نام عاشقی» با بیان اینکه قرار بود این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شد، گفت: امیدوارم  سال آینده شاهد این اتفاق باشیم که این جشنواره به صورت بین المللی برگزار شود. این جشنواره با محوریت دانشگاه شهید بهشتی و همکاری جهاد دانشگاهی و نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، بنیاد شهید و امور ایثارگران، صدا و سیما و معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و بنیاد حفظ آثار برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی جشنواره ملی قصه عشاق با اشاره به برگزاری جشنواره دانشگاهی «فخر ایران» توسط دانشگاه تهران برگزار می‌شود، عنوان کرد: شهدا متعلق  به همه مردم دنیا هستند و برای این جشنواره با وزارت علوم و تمام دانشگاه‌ها هماهنگ کردیم و این جشنواره مزین به نام شهید محسن فخری‌زاده  به دلیل جایگاه علمی ایشان است.

نویسنده کتاب «سرطان عشق» تصریح کرد:  تفاوت این جشنواره با سایر جشنواره ها این است که از بدنه دانشجویی در داوری‌ها استفاده می شود. ارتباط با کانون‌های دانشجویی سبب شده است که عمده آثار ارسالی به این جشنواره از فیلتر کارگاه‌های شعر دانشجویی عبور کند و  در نهایت آثار برگزیده این جشنواره به صورت کتاب روانه بازار نشر می شود.

شاعر و نویسنده کتاب «دلی درياتر از دريا» با بیان اینکه عنوان  جشنواره قصه عشاق از یک بیت شعر الهام گرفته شده است، گفت:  اعتقاد ما بر این است که کسانی که برای کشور  عاشقانه زحمت می‌کشند ارادات و عشق خود را با برگزاری این فعالیت‌های فرهنگی و ادبی نشان می‌دهند و این مدالی است که به سینه هر عاشقی نصب می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
مطالب برگزیده
حرمت‌شکنی ستاره؛ بازیکنی که یاغی شده!

درگیری لفظی زشت محمد صلاح با " یورگن کلوپ " پیش از ورود به زمین!+ فیلم

۱۷:۴۰  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه: مدیر جشنواره ملی فیلم اقوام در گفتگو با دیباچه:

جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی به یکی از جشنواره‌های معتبر کشور تبدیل خواهد شد

۱۶:۵۶  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرمربی سابق تیم ملی تیراندازی در گفتگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

تیراندازی با همان ۴ سهمیه به المپیک می‌رود/ روند افت « جواد فروغی » بعد از بازی‌های المپیک توکیو ادامه دارد

۱۲:۱۸  -  ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
دبیر هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه در گفتگو با دیباچه؛

فضای آموزش طنز در کشور بسیار ضعیف است

۱۱:۲۵  -  ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کاپیتان تیم فوتبال خاتون بم در گفت‌وگو با «دیباچه» مطرح کرد؛

قهرمانی تیم، در نبود ملیکا محمدی برایمان تلخ شد | رقبا همه از تیم‌های با اصالت فوتبال بودند

۱۱:۵۷  -  ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
گفتگو دیباچه با رئیس موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس

یکی از چشم انداز‌های میان مدت موزه بین المللی استکبار ستیزی طبس، راه اندازی فرودگاه صحرای طبس است

۱۴:۳۲  -  ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
پربازدیدها
آخرین اخبار